000 03515cam a2200301 4500
001 16042
003 GR-AtMFL
005 20240131090335.0
008 060111s1962 gr af g a 000 gre
040 _aXX-XxUND
_cGR-AtMFL
041 0 _agre
082 0 4 _a709.02
100 1 _aΠροκοπίου, Άγγελος Γ.
_d(1909-1967)
_95065
245 1 0 _aΤο μακεδονικό ζήτημα στη βυζαντινή ζωγραφική /
_cΑγγέλου Γ. Προκοπίου.
260 _aΑθήνα
_b[χ. ε.]
_c1962
300 _a49 σ.
_bδεμένο, 6 έγχρ. πίν. και 64 α/μ εικ.
_c26 εκ.
501 _aΑπογρ. Νοέμ. 1996
504 _aΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπές (σσ. 49-50)
505 0 _aΠεριεχόμενα: Α. Το ιστορικό της έριδας: Ο ρεαλισμός και ο ιδεαλισμός - Κωνσταντινούπολη και Θεσσαλονίκη - Τα πρώτα σπέρματα της έριδας - Η έριδα για τις επιγραφές και υπογραφές - Η ολοκληρωτική διεκδίκηση - Η θεωρία των εθνικών σχολών - Η ερμηνεία του Ρώσου καθηγητή Lazarev - Ο αρχαϊσμός πριν τον ΙΑ' αιώνα - Το συμπέρασμα από τη συζήτηση / Β. Οι τρεις ρυθμοί της βυζαντινής ζωγραφικής: Ι. Ο αρχαϊκός ρυθμός: Εικονογραφική δυσαναλογία του φυσικού προς το ανθρώπινο στοιχείο - Διακοσμητική αλλοίωση του ανθρώπινου σώματος - Ο νόμος της μετωπικότητας - Ο νόμος της επανάληψης - Πλανητική προοπτική - Αντίστροφη προοπτική - Δύο διαστάσεις - Διανοητικός ρεαλισμός: ανάκλιση και κατάκλιση των επιπέδων - Περιγραμμική σχηματοποίηση σε μονοτονική επιφάνεια - Συμμετρία - Ουδέτερη έκφραση - ΙΙ. Ο κλασικός ρυθμός: Η αντιστροφή της δυσαναλογίας - Η αποκατάσταση του ιδιανικού κάλλους - Η κατάλυση του νόμου της μετωπικότητας - Η εγκατάλειψη της συμμετρίας - Η προοπτική - Η εγκατάλειψη της σκληρής γεωμετρίας - Οπτικός ρεαλισμός, το πρόβλημα του όγκου - Το θείο δράμα γίνεται ανθρώπινο - ΙΙΙ. Ο ρεαλιστικός ρυθμός: Σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος - Η δυσμορφία - Η κορύφωση του πάθους - Ο κορεσμός του πλαστικού χώρου - Η τρίτη διάσταση - Η ανακάλυψη της φύσης / Επίλογος / Βιβλιογραφικές παραπομπές / Πίνακας περιεχομένων
650 4 _aΖωγραφική
_xΒυζαντινή
_93950
650 4 _aΜακεδονικό ζήτημα (Βυζαντινή τέχνη)
_96782
650 4 _aΜακεδονική σχολή
_96783
650 0 _aΑναλογία (Τέχνη)
_95470
650 4 _aΠροοπτική
_93045
650 4 _aΣυμμετρία
_91592
942 _2ddc
_cBK
997 _f4052
999 _c3127
_d3127